counter create hit
مطالب مرتبط:
«درنیومده» تمدید شد

«درنیومده» تمدید شد

خبرگزاری ایسنا: نمایش «درنیومده» عنوان تازه ترین نمایش سعید زارعی در مقام کارگردان است که از سیزده بهمن در تالار مولوی روی صحنه رفته است و این نمایش تا پنجم اسفندماه سال جاری تمدید شد.     این کارگردان جوان در گفتگو با ایسنا عنوان کرد:  تمرین‌های این نمایش ...

فیلم های انسان دوستانه جایزه بردند

ساعت: 14:18 منتشر شده در مورخ: 1396/11/28 شناسه خبر: 1314491 برندگان جایزه انسان‌دوستی در مراسمی که دیشب ۱۶ فوری ...

«بدون تاریخ، بدون امضاء» در سه روز میلیاردی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند از دقایق ابتدایی اکران،‌ با استقبال مخاطبان مواجه شد و در هفته اول اکرانش حدود 120 اکران فوق‌العاده در سینماهای تهران داشته است. این فیلم برای اولین‌بار در تاریخ اکران پردیس کورش، توانس ...

ویدئو / ۷ دانشگاه برتر با فضای آموزشی مطلوب و زیبا

ویدئو / ۷ دانشگاه برتر با فضای آموزشی مطلوب و زیبا

بسیاری از دانشگاه‌های برتر دنیا، در کنار تلاش برای ارتقاء کیفیت آموزشی و درسی خود، به فضای آموزشی و زیبایی محیط نیز اهمیت زیادی قائلند. در این ویدئو با هفت دانشگاه برتر که از فضای آ ...

مافیا و انحصارطلبی در ادبیات کودک

طاهره ایبد با بیان این‌که فضای ادبیات کودک و نوجوان دچار مافیای انحصارطلبانه شده است، می‌گوید: این مافیا باعث به انزوا راندن برخی آثار می‌شود.این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو با ایسنا دربار ...

تصویربرداری «بانوی عمارت» در کاشان به پایان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، عوامل سریال «بانوی عمارت» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد و تهیه‌کنندگی مجید مولایی این روزها در حال جمع کردن دکور و تسویه حساب در شهر کاشان هستند و تصویربرداری این سریال در این شهر به پایان رسیده است. گروه سازنده سریال تا یکی دو روز ...

اکران فیلم به وقت شام با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم

اکران فیلم به وقت شام با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم

خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - اکران فیلم به وقت شام با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم ...

بلا تار؛ اعجوبه ای در سینمای مجارستان

بلا تار؛ اعجوبه ای در سینمای مجارستان

روزنامه شهروند - امین فرج‌پور: بلا تار یکی از بزرگترین چهره‌های سینمای مجارستان است. کارگردان و فیلمسازی با آثاری چون آشیانه خانوادگی، بیگانه، مردم پیش‌ساخته، سالنمای خزان، نفرین، تانگوی شیطان، ‌هارمونی‌های ورکمایستر، مردی از لندن و اسب تورین که منتقدان این فیلم‌ها را آ ...

آخرین اخبار از ساخت فیلم سینمایی لایف استایل

آخرین اخبار از ساخت فیلم سینمایی لایف استایل

به گزارش جهان نیوز، بیژن میرباقری کارگردان تلویزیون و سینما، درباره آخرین وضعیت ساخت فیلم سینمایی «لایف استایل» گفت: پس از پایان ساخت سریال «رنج پنهان» تولید این فیلم سینمایی را آغاز خواهیم کرد. وی در خصوص آخرین وضعیت ساخت سریال تلویزیونی «رنج پنهان» بیان کر ...

در این سن، ورزش برای بچه ها ممنوع!

در این سن، ورزش برای بچه ها ممنوع!

مجله سیب سبز: بچه‌ها که از آب و گل در می‌آیند، خانواده‌ها شروع می‌کنند به برنامه‌ریزی. پدر کلاس موسیقی پیشنهاد می‌کند و مادر اصرار دارد که بچه قبل از هر چیزی باید به کلاس زبان خارجه برود. کلاس‌های نقاشی، مجسمه‌سازی و ... هم که باید جزء برنامه باشد. بعضی از این خانواده‌ها هم ...

هالیوودفیلم حمله به تاسیسات هسته ای ایران رامی سازد

به گزارش جهان نیوز، شبکه تلویزیونی مشهور HBO که سابقه تولید سریال های مطرحی چون «بازی تاج و تخت» و «وست ورلد» را در کارنامه اش دارد، می خواهد با همکاری کارنوال فیلمز بریتانیا، تولید کننده سریال تحسین شده «داونتون ابی» و شاخه تلویزیونی کمپانی وارنر یک سریال ...

فیلم | ۵ ویدئوی پربازدید ۲۸ بهمن | از جادوگری کنار زمین فوتبال تا انفجار وانت نیسان در جایگاه سوخت

    Video/Audio Link       برای دیدن نسخه کامل این ویدئوها روی لینک های زیر کلیک کنید:   لحظات جادوگری کنار زمین ...

تصاویری از دیدار فوتسال زنان ایران و روسیه

تصاویری از دیدار فوتسال زنان ایران و روسیه

ایسنا: روز گذشته (شنبه) تیم ملی فوتسال زنان ایران مقابل تیم ملی روسیه نایب قهرمان جهان قرار گرفت و با نتیجه دو بر یک پیروز این دیدار شد. در حالی که به عکاسان ایرانی اجازه فیلم‌برداری و عکاسی از این دیدار داده نشده بود اما، سایت ...

نمایش منقل و وافور در سریال تلویزیونی!

نمایش منقل و وافور در سریال تلویزیونی!

پخش تصاویر آلات استعمال موادمخدر در بخشی از یک سریال، تعجب خیلی از بینندگان شبکه سوم سیما را برانگیخت. به گزارش بانی فیلم، پنجشنبه شب گذشته در یکی از قسمتهای سریال «آنام» بینندگان شاهد تصاویری از منقل و وافور و دیگر آلات استفاده از موادمخدر در این مجمو ...

برندگان جوایز بفتا ۲۰۱۸ معرفی شدند

مراسم اعطای جوایز هفتادویکمین دوره جوایز بفتا با اعطای جایزه بهترین فیلم به «سه بیلبورد» و بهترین کارگردانی به «گیلرمو دل تورو» به کار خود پایان داد و جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی نیز به نماینده کره جنوبی رسید. ...

امین حیایی: توقع همین دیپلم افتخار را هم نداشتم!

امین حیایی: توقع همین دیپلم افتخار را هم نداشتم!

برترین ها: امین حیایی که برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سی و ششم فجر برای فیلم شعله ور شده است در صحبت هایی به انتقاد از داوری های جشنواره فجر پرداخت.   ...

نقد و بررسی فیلم "یک بمب ... داستان عشق"; بمباران به دهه شصت

نقد فیلم «بمب؛ یک عاشقانه»؛ بمباران نوستالوژی های دهه شصت

خطر لو رفتن داستان فیلم و جذابیت از ایرج (B. S.) و میترا (لیلا حاتمی) و میراث فرهنگی است که در تهران سال 66 در وسط مقدار از آنها دچار سرما و او عصبانی بود." آن آن را دانلود کنید پس از پایان بود که حتی پس از شنیدن صدای آژیر قرمز به پناهگاه. و چیزی برای از دست دادن. یکی از شاگردان ایرج , عشق دختر همسایه... با توجه به آنچه که در تعریف سینما دیده می شود به مطبوعات قبل از "بمب" "برف روی کاج ها" و انتظار چنین فیلم اتفاق می افتد نه با آدم عکس ها و تصاویر من. معادی علاقه خود را به درام نامه انزال عمدتا علاقه فردیت خود را مبهم نشان می دهد در حال حاضر با دومین اثبات نمی شود مجذوب یک فیلم است. اما چنین سینمایی آنچه مورد نیاز است ؟ آیا صرف یک فضاسازی قدرتمند می تواند اتمسفر بسازد و بار کمبودهای روایی را به دوش بکشد؟داستان «بمب» در سال 66 می گذرد. برای تصویر کردن تهران آن روزها چه چیزهایی نیاز است؟ آیا باید تصویرگر یک دهه 60 واقعی باشیم و یا چون آثاری مثل «نهنگ عنبر» برداشتی فانتزی و دست چین شده از دهه شصت داشته باشیم؟ آیا «بمب» اشتباهات «آباجان» را تکرار نکرده است؟برای روشن تر شدن ماجرا ارجاعتان می‌دهم به اولین سکانس خارجی «بمب»؛ جایی که لیلا حاتمی از خیابان می گذرد، در قاب چه چیزهایی می‌بینیم؟ یک باجه تلفن زرد رنگ، یک خانم با مانتویی بلند، زنی چادری با زنبیل قرمز، دوربینی که با فیلتری زرد رنگ کمی تصویر را نوستالوژیک کرده، یک آرایشگاه که با فونتی مخصوص دکان های آن دهه قرار است فضا ساز باشد، پیکان و.. در «بمب» انباشت عناصر و اشیای آن دهه در هر نمای خارجی احساس چیدمانی مصنوعی به بیننده می‌دهد. همان کاری که هاتف علیمردانی در «آباجان» کرده بود و به درستی نقد شده بود. اگر در «نهنگ عنبر»، سامان مقدم این همه عناصر را کنار هم می چیند، ساختار فیلم این اجازه را می دهد.آن جا با یک کمدی طرف هستیم که عناصر را در خدمت خلق موقعیت می گیرد و قرار نیست اتمسفر دراماتیکی ایجاد شود. برخلاف «بمب» که نسبتش با رئالیسم خیلی مستقیم‌تر است، اینجا که قرار نیست فانتزی ببینیم.در چنین فضایی دیدن پوستر «خانه دوست کجاست» کیارستمی، نوار کاست، صف نفت و گالن هایی که با هم بالا می آیند، گرچه که همه اش خاطره انگیز است اما خلاف یک رویه رئالیستی است. از همین جهات «بمب» حتی برخلاف نظر عده‌ای در فضا سازی هم موفق نیست و دائما تلاش (در واقع زور زدن هایش) یک کارگردان را پشت تک تک سکانس هایش می بینیم و این گونه بازنمایی فیلم واقعی به نظر نمی رسد.    از فضا سازی که بگذریم به روایت می رسیم؛ روایتی که در سه مکان به موازات پیش می‌رود. یکی خانه‌ی میترا و ایرج است، یکی مدرسه است و دیگری هم زیرزمین یا همان پناهگاه. روایت ها در این سه فضا باید هم‌افزایی داشته باشند و همدیگر را پیش ببرند یعنی اگر سردی ایرج و میترا در خانه می بینیم با سکانسی همسان در مدرسه به ازای آن عصبیتی را در مدرسه از سمت ایرج ببینیم (اتفاقی که به اندازه نمی‌افتد) و البته باز هم در پناهگاه عشق نوجوان‌های داستان را هم در جهت تقویت عشق اصلی داستان ببینیم. اتفاقی که نیفتاده و فیلمی که بر مبنای یک خرده پیرنگ است این گونه کش آمده.شاید در سینمای اروپای شرقی و یا حتی در آثار بیگله جیلان و هانکه این تم روایی موفق است، اما وجه اشتراک همه‌ی آن‌ها خط روایی پیش‌برنده و محرک است و در عین حال همگن بودن فضاهای متفاوت داستانی و یا همان خرده روایت هاست. در «بمب» اما فضاها همگن نیست . تفاوت «بمب» با آثاری که احتمالا کعبه آمال دنیای فیلمسازی معادی است، یکی خط فقیر داستانی و دوم چند پارگی است. سه فضای فیلم «بمب» در واقع از هم گسسته شده است، خاصه آن که مثلا در مدرسه با یک فضای گوتیک (کمدی سیاه) مواجهیم. تیپ سیامک انصاری و آن همه تاکید بر سخنرانی‌های سر صف و گیر و گورهایش به دیوارنویسی‌ها است که با شعارهایی ایدئولوژیک (مرگ بر آمریکا، اسرائیل، انگلیس) ایجاد شده، همه شاید نگاه محترمی پشتش داشته باشد اما در روایت جای نگرفته، چون دقایقی بعد در کنار یک ملودرام سردگم و در خانه میترا و ایرج قرار می گیرد و بعد در کنار پناهگاهی که دوربینش مستند است. مخاطب سه لحن را به فاصله کم در کنار هضم نمی کند .مدرسه کمدی دارد کمدی سیاه، پناه‌گاه رئالیته ترین وجه ماجراست و میزانسن‌های محترمی هم دارد، خانه هم که رهاترین بخش داستان است.    به عبارتی میشد از فضاسازی مصنوع فیلم و از داستان فقیر فیلم گذشت و دلخوش به تازگی‌های احتمالی‌اش شد، اما حتی عشق نوجوان‌های فیلم را هم خیلی بکرتر در «درخت گلابی» دیده بودیم، فضای دهه شصت را هم در «سیانور»، «نهنگ عنبر»، «آباجان». دیالوگ‌بازی های میترا و ایرج را هم در «ایتالیا ایتالیا» دیده بودیم و اغراق‌های مدیر مدرسه را هم در بیشمار تئاترها و کمدی‌ها. چه بد که هیچکدام این‌ها تازه نیست. معادی حتما می داند تب نوستالوژی چندین سال است که باب شده و خیلی از عناصرش خرج شده. «بمب» نمی تواند نوستالوژی را ابزار حرف‌های قشنگش کند و حرف‌های قشنگ در غیبت داستان مقهور اشیا می شوند.فضا سازی که آن و روایت هم که این! می دهد فیلمی که خیلی خوشبینانه در نهایت معمولی است. هر چند که اهمیت گفت و گو و عشق را یادمان بیاورد. هر چند که دغدغه‌های خوبی داشته باشد و لابه لای نوستالوژی بازی‌هایش بخواهد خشونت جنگ و دهه 60 را یادمان بیاورد، موسیقی خوب، طراحی لباس خوب، ایده هایی چون کراوات بستن در خیابان، گیلکی خواندن آن معلم مدرسه و بیم ها و امیدها و تخته نرد در پناهگاه، همه محترم و قابل ستایش است اما ضعف‌های «بمب» را پوشش نمی‌دهد، گو این که کسی برای دیدن چند ایده درخشان یک فیلم نمی‌بیند مثل همان‌هایی که برای یک دکمه کت نمی خرند.