counter create hit
مطالب مرتبط:

آغاز صداگذاری «آقای آسانسور»

با پایان تدوین فیلم سینمایی «آقای سانسور» توسط نازنین مفخم، این فیلم بزودی وارد مرحله صداگذاری خواهد شد.

حسینی مکارم: رویکرد شهرداری برنامه های نجفی است

سرپرست شهرداری تهران از ادامه رویکرد نجفی در برنامه های شهرداری خبر داد.

برنامه جدید اعلام شد/مصاف کوشا با الریاضی در نخستین گام

با توجه به تاخیر اعزام تیم بسکتبال بانوان نفت آبادان به اردن، برنامه مسابقات غرب آسیا تغییر کرد.

روزنامه معروف راز بزرگ بازیگر مرد را برملا کرد

جفری راش بازیگر استرالیایی برنده اسکار بعد از انتشار مقاله نشریه «تلگراف» مبنی بر اتهام بدرفتاری، عملا زمین گیر شده است.

عربستان برای اولین بار به جشنواره فیلم کن می رود

عربستان سعودی قصد دارد برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن حضور یابد.

آقای فوتبالیست: فیلم جدیدی بازی نکرده ام

علیرضا نیکبخت واحدی ستاره سابق استقلال و پرسپولیس گفت:در پرسپولیس رفیق ندارم که قهرمانی شان را تبریک بگویم.

تهیه کننده پایتخت: یک گلوله واقعی هم شلیک نشد

«حمله داعش وطنی به اثر ملی! اولین کارخانه سیمان ایرانی به دست داعشی های وطنی تخریب شد! پایتختی ها، ترکیه را تبلیغ کردند و اثر ملی را به گلوله بستند و ....» اینها برخی از جملات و واکنش هایی است که چند روز گذشته در شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و سایت های خبری درباره د ...

نسرین نصرتی چگونه از سقوط بالن، جان سالم به در برد؟

شهروند نوشت: نسرین نصرتی، بازیگر نقش فهیمه در سریال «پایتخت» برای اولین بار از اتفاق تلخی گفت که در صحنه سقوط بالن برایش رخ داد.

فیلم هایی که امروز از تلویزیون پخش می شود

۵۰ فیلم در پایان هفته از شبکه های مختلف سیما پخش می شود.

پیشی گرفتن «لاتاری» از «مصادره» در جدول فروش هفتگی

فیلم «مصادره» در چهارمین هفته اکران، رتبه اول جدول فروش را به فیلم «لاتاری»با یک میلیارد و 887 میلیون و 348 هزار تومان واگذار کرد.

برگزاری همایش آموزشی _توجیهی کارشناسان اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران

همایش آموزشی _توجیهی کمیته اطلاع رسانی سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز گذشته بیست و دوم فروردین ماه برگزار شد.

فراخوان اجرای آثار نمایشی در تماشاخانه سرو

گروه هنرهای نمایشی روایت فتح برای اجرای آثارنمایشی در «تماشاخانه سرو» فراخوان منتشرکرد.

آنلاین: اعلام فیلم های بخش مسابقه جشنواره کن 2018 / از گدار و اسپایک لی تا فرهادی، جعفر پناهی و گلشیفته فراهانی وو..

آنلاین: اعلام فیلم های بخش مسابقه جشنواره کن 2018 / از گدار و اسپایک لی تا فرهادی، جعفر پناهی و گلشیفته فراهانی وو.."/در "کافه سینما" بخوانید

کافه سینما- دقایقی پیش فهرست فیلم های راه یافته به جشنواره کن 2018 اعلام شد. نکته قابل توجهف حضور پرتعداد سینماگران ایرانی در این جشنواره است. اصفر فرهادی با فیلم "همه می دانند" در افتتاحیه و جعفر پناهی با فیلم "سه رخ" و گلشیفته فراهانی با "دختران خورش ...

رقابت اصغر فرهادی و جعفر پناهی برای نخل طلا

فیلم های حاضر در بخش مسابقه اصلی هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن، امروز پنجشنبه ۲۳ فروردین معرفی شدند.

اتفاق بی سابقه برای ایرانی ها در کن ۲۰۱۸

در جشنواره کن امسال سه کارگردان ایرانی برای دریافت نخل طلا با هم رقابت می کنند. اصغر فرهادی با فیلم «همه می دانند»، جعفر پناهی با فیلم «سه رخ» و اوا هیوسون با فیلم «دختران خورشید». ...

برای فیلم "یک روز خاص ... داستان یک مرد, زن, روز

درباره فیلم «یک روز بخصوص»؛ داستان یک مرد، یک زن، یک روز

دوربین از پنجره یک آپارتمان چند عبور و وارد خانه شد. بین سال نیاز است. در سکوت صبح زود از خانه اش به راه افتادن یک به یک است. شش فرزند و همسرش از خواب بیدار شد در راه به نشان می دهد. در پوشیدن لباس یکی کمک می کند تا شوهر و فرزندان من در موضوعات مختلف بحث و گفتگو و در نهایت رفتن به یک حزب برای دیدار با رهبر است. اما پشت حصار, رشته, آپارتمان, و غیره. وجود میله Zend صبحانه. آنها منافع سازمان است. هنگامی که از پنجره به محوطه بین ساختمان ها نگاه کنید و دیگر قطعات می گرداند ، نشان می دهد به جز این مورد ، کسی که در هر خانه است. چیزهایی که باید انجام شود . با نقد و بررسی. به کمیک تصادفی دیده می شود مشغول کاغذ می شود. چشم خسته از نشستن در داستان های کمیک در مورد کوتوله می رود به خواب و نشسته در صندلی آشپزخانه می خوابد. اما پرندگان در گوش او صدا می زند و او را خواب می تواند و. خواندن داستان مورد کوتوله ها، به خواب رفتن و بیدار شدن با صدای پرنده ای که تا قبل از رفتن خانواده، اثری از او در فیلم نبود، مدخل مناسبی برای ورود به رویا- واقعیتِ در پیش روست. در قفس پرنده را برای پرکردن ظرف غذایش باز می کند، اما در حین انجام کارش، پرنده پر می کشد و از پنجره بیرون می رود. این پرواز، بهانه ای می شود برای بیرون آمدن آنتونیتا از خانه و دیدار با گابریل؛ مردی که او هم به رژه نرفته و در خانه مانده است. بدین ترتیب اتوره اسکولا، با قرار دادن دیدار پنهانی زن و مردِ قصه اش در کنار دیدار تاریخی و پر از هیاهوی هیتلر و موسولینی، به این دیدار وجهی استعاری می بخشد. البته نویسنده و کارگردان در دام نمادپردازی نیفتاده اند و تا آخر به ضرورت های داستان و شخصیت پردازی پای بند می مانند و به همین دلیل است که فیلم دارای لایه های معنایی زیرین می شود. در همان دیدار اول، مرد، با بازی به یادماندنی مارچلو ماسترویانی، زن را به رقص دعوت می کند، اما با روشن شدن رادیوی زن سرایدار، صدای موسیقیِ خانه مرد، زیر سرود انقلابی و پرحجم گم می شود و رقص آن ها هم نیمه می ماند. بعدترها که پی به ضدفاشیست بودن مرد می بریم، این مقابله موسیقی ها معانی دیگری هم پیدا می کند. به هر حال زن و پرنده به خانه و قفس بر می گردند و مرد هم در زندان اجباری اش تنها می ماند. صدای بلند گزارش مراسم رژه، روی نمادهای مرد و زن در حال انجام کارهای همیشگی شان به گوش می رسد و از این طریق نماهای تنهایی آن ها به هم پیوند می خورد.       مرد به بهانه دادن کتابی که زن از آن خوشش آمده بود، به خانه آنتونیتا می آید و بعد هم پیشنهاد خوردن قهوه می دهد و می ماند. در این بین زن سرایدار که فاشیست دوآتشه ای است، با چهره ترسناکش در می زند و همچون یک زندانبان، در مورد حضور مرد به زن هشدار می دهد. زن علاقه مند به موسولینی است و از او با هیجان تعریف می کند. شوهرش هم دولتی است. بحث و مجادله آن ها بر سر این موضوع، تا بالای پشت بام و هنگامی که زن پارچه های آویزانش را جمع می کند، ادامه پیدا می کند و اولین آغوش گرفتن آن ها هم در میان همین ملافه های سفید صورت می گیرد. هر چند باخبر شدن زن از همجنس‌خواه‌بودن مرد، برآشفته اش می کند و باز هم جدلی دیگر میان آن ها صورت می گیرد. اتوره اسکولا و روجرو ماکاری، به تدریج و از طریق تعریف درست قصه شان در دل یک رویداد تاریخی و شخصیت پردازی دقیق و به کمک کارگردانی حساب شده اسکولا، لایه رویی داستان را (تلاش زن و مردی تنها برای ارتباط با یکدیگر) به لایه های دیگر و عمیق تر پیوند می زنند. زن سنتی و علاقه مند به فاشیستِ فیلم (با بازی سوفیا لورن)، همان وضعیتی را دارد که ایتالیای در دامِ موسولینی افتاده و مرد آزادی خواه و همجنس‌خواه فیلم، که لامپ آشپزخانه خانه آنتونیتا را تعمیر و به زن در گرفتن پرنده کمک می کند، همان چیزی است که ایتالیا خواهان آن است؛ آزادی. هرچند این وصلت و هم آغوشی در خانه مرد صورت می گیرد، اما با بازگشت خانواده از مراسم، زن به خانه خود بر می گردد و دوباره مشغول سرویس دادن به بچه ها و همسر می شود. در صحنه پایانی زن از پنجره آشپزخانه، شاهد دستگیری و بردن مرد توسط پلیس است. دوربین در حرکتی مشابه ابتدای فیلم و از همان پنجره وارد خانه می شود و زن را که به سمت اتاق خواب می رود تا در بستر همسر فاشیستش بخوابد، دنبال می کند. به ظاهر همه چیز به حالت قبل برگشته و جز کتابی که زن از مرد به امانت گرفته و خواندن آن را آغاز کرده است، چیزی از مرد نمانده است، اما بدون تردید زن در این روز چیزی را تجربه کرده است که به راحتی نمی توان فراموشش کرد؛ تجربه آزادی.